• Velika planina resort

Ideje za pohodniške izlete

Z vami delimo nekaj naših najljubših izletniških poti, kamor se lahko odpravite iz našega resorta.

1. Obisk planšarskega naselja in v okviru naselja Preskarjev muzej ter kapela Marije Snežne

a) lažja varianta

- po cesti greste do restavracije Zeleni rob. Pri restavraciji zavijete levo in se držite glavne ceste. Po dobrih 15 minutah boste pod seboj zagledali celotno planšarsko naselje – Veliki stan. Nato se lahko svobodno sprehajate med pastirskimi bajtami. Pastirji so zelo prijazni, rade volje bodo z vami tudi pokramljali, pogosto pa lačnim popotnikom ponudijo za pokušino tudi sir ali druge dobrote.

b) težja varianta

- po cesti greste do restavracije Zeleni rob. Nato pa se pod sedežnico povzpnete do najvišjega vrha – Gradišče. Pod seboj na levi strani boste imeli pastirsko naselje, na desni strani daleč spodaj pa se vidi tudi mesto Ljubljana. Do pastirskega naselja greste lahko preko travnikov in se nato svobodno sprehajate med njihovimi bajtami.

Če boste pot nadaljevali mimo kapele Marije Snežne, boste prišli najprej do Domžalskega doma, nato Jaršega doma in Male planine. Od Male planine se pot spusti do Gojškega stana in nato lahko znova zavijete navzgor ter se vrnete proti Zelenemu robu.

2. Jama Veternica in Dovja griča

Jama Veternica je najbolje poznana naravna znamenitost planine. Sestavljata jo jami Mala in Velika Veternica, ki sta nastali ob preperevanju, ko se je porušil njun strop, kar je pripeljalo do nastanka dveh udornic. Bolje obiskana je Velika Veternica, njena posebnost pa so krpe snega, ki jih najdemo v jami tudi v poletnih mesecih.

Jama Dovja griča se nahaja v Tihi dolini in je globoka zgolj 9 m. Poznana je po pripovedkah, ki so se odvijale v bližini jame in je ta tako predstavljala pribežališče dobrim in manj dobrim likom, ki so jih po večini ustvarili pastirji. Najbolj poznane so povedke o divjih ali dovjih možeh, ki naj bi živeli v Dovji griči ali divji skali, kar naj bi samo ime jame pomenilo.

DOSTOP: mimo gostišča Zeleni rob v smeri pastirskega naselja. Po 5 minutah hoje boste našli jamo Veternico, ki se nahaja ob levi strani ceste. Vhod v jamo poteka iz zelenice nekoliko nižje.

3. Pohod na Konja (1803 m)

Pot je primerna za nekoliko bolj izkušene planince. Izpred koče stopite na kolovozno pot, ki vas je pripeljala do same koče in nadaljujete kar po tej poti (ne v smeri Zelenega roba). Po dobrih 20 minutah hoje pridete do planine Konjščica. Pri pastirskih bajtah in manjšemu bajerju zavijete s kolovozne poti levo. Prečkate ograjo in nato se pot strmo spušča proti planini Dol (cca. 300 metrov spusta). Ko pridete na planino Dol, se pot na drugi strani začne takoj vzpenjati navkreber. Po cca. 45 minutah hoje pridete do Mlakarjeve bajte na Rzeniku. Nato pa vas pot pelje še dobrih pol ure do vrha Konja. Po poti imate čudovite razglede na celotno Veliko planino.

Pot lahko nadaljujete proti Presedlaju in nato spust v Kamniško Bistrico. Vendar naj opozorimo, da je ta del poti primeren le za res izkušene planine, saj je na posameznih delih potrebno preplezati nekaj skal. Pot je sicer varovana z jeklenicami.

4. Prava gorska in celodnevna tura pa bi bil vzpon na Planjavo (2394 m) ali Ojstrico (2358 m). Primerno samo za najbolj izkušene pohodnike.

5. Pohod v dolino Kamniške bistrice in ogled izvira ter soteske Predoselj

Po kolovozni poti nadaljujete pot do planine Konjščica in planine Dol. Na planini Dol zavijete levo in nato se pot strmo spušča proti Kamniški bistrici. Vsega skupaj je približno dve uri hoje. Najlažji povratek je nato z gondolo in sedežnico.